وبلاگ تخصصی مشاور و موسس انجمن علمی حقوق دانشگاه پیام نور


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
به وبلاگ من خوش آمدید . این وبلاگ در زمینه های حقوقی متناسب با رخدادهای فرهنگی ، اجتماعی وعلمی روز میباشد .
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 58
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 72
بازدید کل : 13386
تعداد مطالب : 66
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



رهبرمعظم انقلاب اسلامی
نویسنده : میرسعید شریفی
تاریخ : یک شنبه 25 بهمن 1394

بایسته های اخلاق تشکیلاتی در نگاه مقام معظم رهبری  


|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
بعد تشکیلاتی امام صادق علیه السلام
نویسنده : میرسعید شریفی
تاریخ : یک شنبه 25 بهمن 1394
امام صادق مرد مبارزه بود ،مرد علم و دانش بود و مرد تشکیلات بود .مرد علم و دانش بودنشرا همه شنیده اند...
اما ان بعد سوم را ک اصلا نشنیده اید،مرد تشکیلات بودن امام صادق است ،یک تشکیلات عظیمی از مومنان خوداز طرفداران جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام از اقصای خراسان و ماورالنهر تا شمال افریقا به وجود اورده بود.تشکیلات یعنی چه ؟ یعنی اینکه وقتی امام صادقاراده میکند ان چه را که او میخواهد بدانند.نماینده گان او در سراسر افاق عالم اسلام به مردم می گوینندتا بدانند.
59/6/14


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
لغزش تشکیلاتی
نویسنده : میرسعید شریفی
تاریخ : یک شنبه 25 بهمن 1394
تقوای جمعی این است که جمع ها مراقب خودشان باشند.
جمع به حیث جمع ،مراقب خودشان باشند.بی مراقبتی جمع ها نسبت ب مجموعه های خودشان ،موجب میشودکه حتی ادم هایی هم که در بین جمع ها تقوای فردی دارند با حرکت عمومی ان جمع ها بغلتندو به جایی بروند که نمیخواهند.
در طول این سی سال ،ما از این ناحیه ضربه خورده ایم .یکی از جاهایی که ضعف نشان داده ایم همین بوده .
90/3/8


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ضرورت وجود تشکیلات
نویسنده : میرسعید شریفی
تاریخ : یک شنبه 25 بهمن 1394
ما اعتقادمان این است ک بهترین راه وبرترین حربه ای ک میتواند راه ها را باز کندو هدایت الهی را و هدایت انقلابی رادر ذهن ها و دلها بنشاندو به میوه بیاورد،مثمر بکند،یک تشکیلات است .
 
ما عقیده داریم که اگر چنانچه کسانی بخواهندبرای انقلاب کار کنند واین ها متشکل نباشند ،مجتمع نباشند،نخواهند توانست از لحاظ کمیت ان. کاری را بکنند که یک گروه متشکل انجام خواهند داد.تشکیلات یکی از فرایض هر گروه مردمی است که هدفی را دنبال می کنند.تشکیلات یعنی نظم ،یعنی نظم ،یعنی تقسیم وظایف ،یعنی ارتباط و اتصال ،و زنجیره ای کار کردن ،این معنای تشکیلات است.
 
60/11/27


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
خصوصیات کار و افراد تشکیلاتی
نویسنده : میرسعید شریفی
تاریخ : یک شنبه 25 بهمن 1394
یک کار تشکیلاتی خصوصیتش این است که فرد خودش را در جمع حل کند،گم کند،که این گم کردن عین بازیافتن به نحو درست است .چیزی کم نمیشود از ادم ،چیزها ب ادم اضافه میشود.
من مثال می اورم.
به ان لیوان ابی که داخل ان یک حبه قند را شما می اندازید.این یک حبه قند یک چیز مشخصی است .به قدر خودش شیرینی دارد ،وقتی در لیوان اب انداختی ،تمام است ،یعنی یک دانه ازاین ذرات ریزی که در زیر دندان می امدو صدا می کرد و خودش را نشان میداد که هان ، منم ،،، یک دانه از اینها باقی نمیماند ،تمام حل میشود در اب ، در انجایی که قبل ازان یا بعدازان ،ده حبه قند دیگر هم حل شده ،اما ب نظر شما ازاین حبه قند یک ذره اش از بین رفت ؟ 
هیچ چیز ازان از بین نرفته است 
این قند یک ذره کم نشد ،بلکه به ان هم زیاد شد ،تشکیلات 
باید اینجور باشد ،شکل کامل یک تشکیلات  درست، این جوری است که فرد در جمع ،حل بشود،این شکل درست تشکیلات است . 
59/3/2


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
معنای اخلاق تشکیلاتی
نویسنده : میرسعید شریفی
تاریخ : یک شنبه 25 بهمن 1394
یک تشکیلات واحد،اولین و واضح ترین معنایش این است که افرادی ک در این تشکیلات کار میکنند ب دنبال یک جهت واحدی ،به دنبال نیمه گمشده ی واحدی می گردنند،ان هم باهمکاری و همراهی با یکدیگر ،پس اخلاق تشکیلاتی یعنی اخلاق اسلامی یعنی اخلاق اسلامی منظم ،یعنی چگونگی برخورد دو برادر ،دوهم فکر ،دو هم اهنگ ،دو هم جهت 
اگر ما مجموعه مقررات و تکالیفی ک در اسلام هست ،این هارا مانند اندام ها و اجزای یک ماشین درنظر بگیریم ک دارد با یک نطم خاصی حرکت می کند اخلاق چ موضعی دارد اینجا؟
در یک دید خیلی سطحی ،عرفی،قابل فهم،اخلاق عبارت است ازان وسیله ای ک موجب میشود این حرکت و هماهنگی میان این اجزا بدون اصطحکاک ،بدون سایدگی بدون زیان و خسارت ،انجام بگیرد این  اخلاق است .
 
59/3/2


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
اسیب های اخلاق تشکیلاتی
نویسنده : میرسعید شریفی
تاریخ : یک شنبه 25 بهمن 1394
دو کار را اخلاق اسلامی کلا به ما یاد می دهد ،یکی اینکه که با خلق ها و خصلتها و خوی های بد در خودما داۓما مبارزه کنیم
و انها را خنثی کنیم .دوم اینکه اخلاق نیک و فضاۓل را در خودمان به وجود بیاوریم و رشد دهیم ، هردو کار باید به موازات انجام بگیرید .
مثلا یکی از اخلاق های مذموم و پلید ،عجب است عجب یعنی چی ؟؟ یعنی خود شگفتی ،یعنی از خودمان راضی باشیم .عیبش این است که تا خیلی از خودمان متشکر شدیم ،متوقعیم همه از ما تشکر کنند .در رابطه با اخلاق تشکیلاتی ،اصول همین است،بایستی جوری باشد که انسان منیتهای خود رادر جمع کنار بگذارد ..
خود محوریها در چند خصلت بد خلاصه میشود.
یکی همین عجبی بود که گفته شد،همین خود شگفتی ،این یکی از ان بدترین خصلت هاست.این را علاج کنید با مقایسه خودتان با کسانی که بهتر و بیشتر و موثرتر از شما کار میکنند ،علاج کنید با بزرگ کردن عیوب کارتان در ذهن خودتان و بالاخره به هر کیفیتی ،این حالت را در خود بشکنید ،این یکی است .
یکی دیگر کبر است ،یعنی خود را بزرگ دیدن ،اگر تکبر  چیز خوبی بود ،باید اجازه تکبر به پیامبران و اولیای الهی داده میشد.در حالی اینکار نشده ،خدا تکبر و خود بزرگ بینی را در چشم پیامبران زشت کرده ،تواضع یعنی خود را فرو نهادن ،خود را در طبقات نازل قراردادن و اینها هم عملا همین کار راکردند.
 
59/3/2


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ضرورت نظم در کار تشکیلاتی
نویسنده : میرسعید شریفی
تاریخ : یک شنبه 25 بهمن 1394
بعضی ها حزب اللهی گری. را در شل و ول بودن و بی نظمی وبی تربیتی اشتباه می گیرند .
حزب اللهی گری که این نیست .
رییس حزب اللهی های همه ی تاریخ یعنی امیر المومنین می فرماید.
 
((( اوصیکم بتقوی الله ونظم امرکم ))) باید منظم باشید.
 
90/6/17


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ضرورت نظارت بر تشکیلات
نویسنده : میرسعید شریفی
تاریخ : یک شنبه 25 بهمن 1394
مجموعه ی تشکیلاتی ،حیاتش به این است که از بالا مرتب زیر نظر باشد.
یعنی یک نفر ،دائم به ان تشکیلات نگاه کند .
73/4/22


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
پیگیری کارهای تشکیلاتی
نویسنده : میرسعید شریفی
تاریخ : یک شنبه 25 بهمن 1394
در درون تشکیلات خود مدیرانی که زیر دست شما هستند،
نشاط و امید بدهید پس انها را وادار کنید کاررا زیاد کنند.البته یک مقدار با پیگیری ،کارها درست میشود.
 
81/6/4


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
لزوم برنامه ریزی جهت تشکیلات
نویسنده : میرسعید شریفی
تاریخ : یک شنبه 25 بهمن 1394
اگر تشکیلاتی به وجودامد،اما هدف روشنی نداشت ،یا هدف داشت ولیکن برنامه ریزی برای رفتن به سمت ان هدف انجام نگرفت و تشکیلات بی کار ماند،به خودی خود،تشکیلات از هم خواهد پاشید واگر هم بماند ،صورت بی جانی خواهد ماند خاصیت تشکل انسانی این است .
68/9/7


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تعدد جرم
نویسنده : میرسعید شریفی
تاریخ : یک شنبه 11 بهمن 1394
 
1⃣ - تعریف تعدّد جرم:
- تعدّد جرم، یعنی: ارتکاب جرایم متعدّد، بدون آن که متّهم برای اتّهامات متعدّد پیشین خود، به محکومیّت کیفری قطعی رسیده باشد. (بر خلاف تکرار جرم)
 
2⃣ -  " انواع تعدّد جرم " :
- تعدّد جرم، بر دو نوع است:
۱- تعدّد مادّی جرم. (که به آن، تعدّد عینی یا حقیقی یا واقعی نیز گفته می شود).
 
۲- تعدّد معنوی جرم. (که به آن، تعدّد روانی یا اعتباری نیز گفته می شود).
 
 
3⃣ - " تعدّد معنوی جرم " :
- ارتکاب یک رفتار؛ که دارای عناوین مجرمانه ی متعدّد است.
- به موجب  مادّه ی ۱۳۱ قانون مجازات اسلامی  ۱۳۹۲: 
"در جرایم قابل تعزیر، هر گاه فعل واحد دارای عناوین متعدّد جرم باشد، مجازات جرمی داده می شود که مجازات آن اشدّ است".
 
4⃣ - " تعدّد مادّی جرم " :
- ارتکاب رفتارهای متعدّد که دارای عناوین مجرمانه ی متعدّد نیز است. اعمّ از این که، این رفتارها دارای عناوین مجرمانه ی مشابه یا مختلف باشند.
عناوین مجرمانه ی مشابه، مانند: ارتکاب سرقت تعزیری و شروع به سرقت. 
و عناوین مجرمانه ی مختلف، مانند: ارتکاب سرقت تعزیری و توهین.
- فروض مختلف تعدّد مادّی جرم، در مادّه ی ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲ مقرّر شده است.
5⃣ - " مصادیقی از تعدّد معنوی جرم " :
- انتقال سهم الارث بقیّه ی ورّاث با جعل امضاء.
- قتل غیر عمد ناشی از  رانندگی بدون پروانه. ( مادّه ی ۷۱۸ قانون مجازات اسلامی - تعزیرات ۱۳۷۵ و رای وحدت  رویّه شماره ی ۶۳۸ مورّخ ۱۳۷۸/۶/۹).
 
- فروش مال امانی. (انتقال مال غیر از طریق خیانت در امانت).
- کلاهبرداری با استفاده از سند مجعول.
- کلاهبرداری با اتّخاذ عناوین دولتی یا عمومی.
- ترک انفاق زن و فرزندان. (رأی وحدت رویّه شماره ی ۳۴ مورخ ۱۳۶۰/۸/۳).
- تحصیل مال از طریق نامشروع با استفاده از سند مجعول.
6⃣ - دقّت شود؛ 
در صورتی که، رفتار واحد، دارای نتایج متعدّد باشد، تعدّد مادّی (و به تعبیری، در حکم تعدّد مادّی) محسوب می شود، نه تعدّد معنوی. (تبصره ی ۱ مادّه ی ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲). مانند: ارتکاب توهین همزمان به دو نفر. که دارای یک رفتار مجرمانه است. ولی، دو نتیجه به دنبال دارد.
 
7⃣ - هم چنین، در صورتی که مجموع رفتارها و جرایم ارتکابی، در قانون دارای عنوان مجرمانه ی خاصّی باشد، مقرّرات تعدّد جرم اعمال نمی شود. بلکه، مرتکب به مجازات مقرّر در قانون محکوم خواهد شد. (تبصره ی ۲ مادّه ی ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲). مانند: نهب و غارت با قهر و غلبه. (مادّه ی ۶۸۳ قانون مجازات اسلامی - تعزیرات ۱۳۷۵ )؛ یا سرقت مقرون به آزار. (مادّه ی ۶۵۲ همان قانون).
8⃣ - بالاخره این که، توجّه داشته باشید که قواعد تعدّد جرم اعمّ از تعدّد معنوی یا تعدّد مادّی مربوط به جرایم تعزیری است. (مفادّ موادّ ۱۳۱ و ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲)؛ و تعدّد جرم در حدود و قصاص و دیات بر اساس ضوابط خاصّ این ابواب خواهد بود. یعنی؛ در حدود و قصاص و دیات در باب تعدّد جرم، ضوابط خاصّی که در آن ابواب مقرّر شده است، حاکم می باشد.


:: موضوعات مرتبط: علمی ( حقوقی ) , ,
:: برچسب‌ها: تعدد جرم , حدود , قصاص , دیات , قانون مجازات , تعددمعنوی , تعددمادی , ,
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
طبقات و درجات ارث
نویسنده : میرسعید شریفی
تاریخ : جمعه 9 بهمن 1394
 
 
 
 
طبقه اول :
 
درجه اول: پدر و مادر و اولاد متوفی
 
درجه دوم : اولاد اولاد (نوه ها)
 
درجه سوم : اولاد اولاد اولاد (نبیره ها)
 
توضیح اینکه در تمام  موارد فوق الذکر  هر یک از زوجین که باشد فرض خود را از اصل ترکه  می برد و این فرض عبارت است از نصف اصل ترکه برای زوج و ربع آن برای زوجه در صورتیکه میت اولاد یا اولاد اولاد نداشته باشد و ربع ( یک چهارم ) ترکه برای زوج و ثمن (یک هشتم) آن برای زوجه در صورتیکه میت اولا یا اولا اولاد داشته باشد .
 
 
 
 
 
طبقه دوم :
 
درجه اول : جد ( پدر پدر و پدر مادر ) و جده ( مادر پدر و مادر مادر) و برادر و خواهر
 
درجه دوم : پدر جد و مادر جد و پدر جده و مادر جده و فرزندان برادر و خواهر
 
توضیح اینکه در تمام  موارد فوق الذکر  هر یک از زوجین که باشد فرض خود را از اصل ترکه  می برد و این فرض عبارت است از نصف اصل ترکه برای زوج و ربع آن برای زوجه .
 
 
 
 
 
طبقه سوم :
 
ا – عمو و عمه و خاله و دایی درجه ( درجه اول) و اولاد آنها ( درجه دوم)
 
2 – عمو و عمه و خاله و دایی پدر و مادر ( درجه اول) و فرزندان آنها (درجه دوم)
 
توضیح اینکه در تمام  موارد فوق الذکر  هر یک از زوجین که باشد فرض خود را از اصل ترکه  می برد و این فرض عبارت است از نصف اصل ترکه برای زوج و ربع آن برای زوجه .


:: موضوعات مرتبط: علمی ( حقوقی ) , ,
:: برچسب‌ها: طبقات و درجات ارث , اصل ترکه , زوجین ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
حضرت علی (ع)
نویسنده : میرسعید شریفی
تاریخ : چهار شنبه 7 بهمن 1394
 
 
 
رﻭﺯﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ‏(ﻉ ‏) ﻧﺰﺩ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺧﻮﺩ
ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ:
 
ﻣﻦ ﺩﻟﻢ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺤﺎﻝ ﺍﺑﻮﺫﺭ ﻏﻔﺎﺭﯼ ﻣﯽ ﺳﻮﺯﺩ ﺧﺪﺍ
ﺭﺣﻤﺘﺶ ﮐﻨﺪ.
ﺍﺻﺤﺎﺏ ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ ﭼﻄﻮﺭ ؟
 
ﻣﻮﻻ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ:
ﺁﻥ ﺷﺒﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﻣﺎﻣﻮﺭﺍﻥ ﺟﻬﺖ ﺑﯿﻌﺖ
ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺍﺯ ﺍﺑﻮﺫﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﯼ ﺍﻭ ﺭﻓﺘﻨﺪ
ﭼﻬﺎﺭ ﮐﯿﺴﻪ ﯼ ﺍﺷﺮﻓﯽ ﺑﻪ ﺍﺑﻮﺫﺭ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﺑﺎ ﻋﺜﻤﺎﻥ
ﺑﯿﻌﺖ ﮐﻨﺪ .
 
ﺍﺑﻮﺫﺭ ﺧﺸﻤﮕﯿﻦ ﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺎﻣﻮﺭﯾﻦ ﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﺷﻤﺎ ﺩﻭ ﺗﻮﻫﯿﻦ ﺑﻪ ﻣﻦ ﮐﺮﺩﯾﺪ; ﺍﻭﻝ ﺁﻧﮑﻪ ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩﯾﺪ
ﻣﻦ ﻋﻠﯽ ﻓﺮﻭﺷﻢ ﻭ ﺁﻣﺪﯾﺪ ﻣﻦ ﺭﺍ ﺑﺨﺮﯾﺪ
ﻭ ﺩﻭﻡ ﺑﯽ ﺍﻧﺼﺎﻑ ﻫﺎ ﺁﯾﺎ ﺍﺭﺯﺵ ﻋﻠﯽ ﭼﻬﺎﺭ ﮐﯿﺴﻪ
ﺍﺷﺮﻓﯽ ﺍﺳﺖ؟
ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﭼﻬﺎﺭ ﮐﯿﺴﻪ ﺍﺷﺮﻓﯽ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﻣﻦ ﻋﻠﯽ
ﻓﺮﻭﺵ ﺷﻮﻡ؟
 
ﺗﻤﺎﻡ ﺛﺮﻭﺕ ﻫﺎﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺟﻤﻊ ﮐﻨﯽ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺗﺎﺭ
ﻣﻮﯼ ﻋﻠﯽ ﻋﻮﺽ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻢ.
 
ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﺭﺏ ﺭﺍ ﻣﺤﮑﻢ ﺑﺴﺖ.
 
ﻣﻮﻻ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ:
ﺑﻪ ﺧﺪﺍﯾﯽ ﮐﻪ ﺟﺎﻥ ﻋﻠﯽ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺍﻭﺳﺖ ﻗﺴﻢ ﺁﻥ
ﺷﺒﯽ ﮐﻪ ﺍﺑﻮﺫﺭ ﺩﺭﺏ ﺧﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﻭﯼ ﺳﺮﺑﺎﺯﺍﻥ
ﻋﺜﻤﺎﻧﯽ ﻣﺤﮑﻢ ﺑﺴﺖ ﺳﻪ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﻮﺩ ﺍﻭ ﻭ
ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺵ ﻫﯿﭻ ﻧﺨﻮﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ .
 
ﻣﻮﺍﻇﺐ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻭ ﻟﻘﻤﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ؛ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ
ﻋﻠﯽ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﻧﮑﻨﯿﻢ ...
 
اللهم احفظ قاىدنا امام الخامنه ای ✅


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: حضرت علی , ابوذر , ابوذرغفاری , عثمان , حضرت علی و ابوذر , ,
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ایا میدانید جرایم در چه مواردی مشهود است ؟؟؟
نویسنده : میرسعید شریفی
تاریخ : دو شنبه 5 بهمن 1394
 
 
الف- در مرئی و منظر ضابطان دادگستری واقع شود یا ماموران یادشده بلافاصله در محل وقوع جرم حضور یابند و یا آثار جرم را بلافاصله پس از وقوع مشاهده کنند. 
 
ب – بزه دیده یا دو نفر یا بیشتر که ناظر وقوع جرم بوده اند، حین وقوع جرم یا بلافاصله پس از آن، شخص معینی را به عنوان مرتکب معرفی کنند. 
 
پ – بلافاصله پس از وقوع جرم، علائم و آثار واضح یا اسباب و ادله جرم در تصرف متهم یافت شود و یا تعلق اسباب و ادله یادشده به متهم محرز گردد. 
 
ت – متهم بلافاصله پس از وقوع جرم، قصد فرار داشته یا در حال فرار باشد یا بلافاصله پس از وقوع جرم دستگیر شود. 
 
ث – جرم در منزل یا محل سکنای افراد، اتفاق افتاده یا در حال وقوع باشد و شخص ساکن، در همان حال یا بلافاصله پس از وقوع جرم، ورود ماموران را به منزل یا محل سکنای خود درخواست کند. 
 
ج – متهم بلافاصله پس از وقوع جرم، خود را معرفی کند و وقوع آن را خبر دهد. 
 
چ – متهم ولگرد باشد و در آن محل نیز سوء شهرت داشته باشد. 
 
تبصره 1
 
چنانچه جرایم موضوع بندهای (الف)، (ب)، (پ) و (ت) ماده (302) این قانون به صورت مشهود واقع شود، در صورت عدم حضور ضابطان دادگستری، تمام شهروندان میت bوانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از فرار مرتکب جرم و حفظ صحنه جرم به عمل آورند. 
 
تبصره 2
 
ولگرد کسی است که مسکن و ماوای مشخص و وسیله معاش معلوم و شغل یا حرفه معینی ندارد.


:: برچسب‌ها: جرایم , جرایم مشهود , ایامیدانید , ولگرد , متهم , جرم ,
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفیر عدالت و آدرس safiradalat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

:: کل مطالب : 66
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 11
:: باردید دیروز : 58
:: بازدید هفته : 72
:: بازدید ماه : 72
:: بازدید سال : 207
:: بازدید کلی : 13386

RSS

Powered By
loxblog.Com